
Et problem, 12 år undervejs
ACE CSGO Podcast er en dansk e-sportspodcast, der specifikt dækker den danske og internationale Counter-Strike-scene. Podcasten fokuserer på hold, spillere, turneringer, store kampe og rygter om roster-changes.
ACE CSGO Podcast stod dog pludselig over for en udfordring, da Valve, ejer af Counter-Strike, efter 12 år udgav et nyt spil: Counter-Strike 2. Med denne udgivelse blev ACE CSGO’s branding forældet.
En lille fisk, i et stort hav
Udover den nu forældede branding og podcastens navn var der også andre større danske podcasts, der dækkede e-sportsscenen inden for Counter-Strike. Derfor blev det afgørende for dem at udvikle en ny branding, der kunne positionere dem bedre på markedet.
En tidsløs løsning
For at fremtidssikre logoet og det nye brand var prioriteten at skabe et moderne design, der kunne stå alene – både med og uden farver samt med eller uden slogan.
Logo elementer
Logoet blev skabt som en kombination af et sigtekorn, inspireret af skydespillet Counter-Strike, og et play-ikon.
Custom type
For at sikre et knivskarpt logotype blev skrifttypen Planet Kosmos justeret. Den ellers eksklusive lowercase-stil blev ændret til et stort “A”, og afrundingerne blev strammet op for at skabe et mere præcist udtryk.
Brandposistionering
Efter en konkurrentanalyse kom vi frem til følgende farvepaletter. Disse tre retninger var unikke inden for deres niche og skabte et solidt fundament for et stærkt brand.
